Kampania wyborcza w 2010 r. na Ukrainie była pewnego rodzaju kontynuacją poprzedniej przedwyborczej rozgrywki. Jeżeli wybory w 2004 roku kojarzyły się obywatelom Ukrainy z dokonaniem wyboru pomiędzy faktycznym stanem rzeczy a jego radykalnymi zmianami (stawiano tu głównie na wybór nowych perspektyw rozwoju kraju, nowej jakości państwa i społeczeństwa), to kampania wyborcza w latach 2009-2010 pogłębiła wcześniej ukształtowany podział kraju na Ukrainę Zachodnią i Ukrainę Wschodnią. Znaczący poziom obywatelskiej i wyborczej aktywności w kampanii prezydenckiej w 2004 r. zmienił się w prognozowany spadek zainteresowania wydarzeniami politycznymi. (...).
Prezydencka kampania wyborcza w 2009-2010 roku po raz kolejny ukazała, iż ubiegających się o fotel prezydenta jest wielu (18 kandydatów). Ze względu na rozmiar publikacji autor skupił się jedynie na strategiach i taktykach prowadzenia kampanii wyborczych najbardziej znaczących kandydatów (kryterium selekcji to liczba oddanych głosów na poszczególnych kandydatów), a mianowicie: Wiktora Janukowycza, Julii Tymoszenko, Sergija Tigipko, Wiktora Juszczenki. (...).
Zapraszam do lektury:
M. Prokop, Marketing polityczny w kampaniach wyborczych na Ukrainie na przykładzie wyborów w 2010 roku, w: Marketing polityczny. Teoria i praktyka, red. I. Hofman, Lublin 2011.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz